Hulp - Onderzoek - Leden - Kalender
Volledige Versie: Modafinil voor Adhd - Geen Reactie
De Forums van de mening en van de Spier > verbeteren chemisch > Neurologie, Gezondheid & Levensduur
Dude11
Ik heb modafinil onlangs genomen en ik vind als ik schijn om verbeteringen in mijn te zien gediagnostiseerd toevoegen. Er zijn absoluut minder bijwerkingen in vergelijking met andere behandelingen, hoewel er wat het emotionele afstompen zijn, die zou kunnen zijn het goede of slechte afhangen van hoe u het bekijkt. Het opwindendste aspect van dit is dat er vermoedelijk geen reactie is. Ik vergde weg een dag of twee en scheen om dit voor een bit te ervaren, veronderstel ik ik zal moeten zien hoe het niettemin in de toekomst. gaat. Ik heb het slechts voor een bit genomen. Misschien in plaats van chronisch het nemen van een drug, kan het nemen voor een bepaalde tijdspanne en dan van het afstappen en nog van de gevolgen genieten… of misschien heb ik enkel wensgedachte.

Hier is het artikel, bespreekt:

http://www.neuropsychiatryreviews.com/aug05/modafinil.html

FASE III PROEVEN TOONT DOELTREFFENDHEID MODAFINIL IN ADHD AAN

III klinische proeven tonen de In twee fasen van ATLANTA — die op de 158ste Jaarlijkse Vergadering van de Amerikaanse Psychiatrische Vereniging worden voorgesteld aan dat pediatrische formuleringsmodafinil een efficiënte nieuwe behandeling voor ADHD in kinderen en adolescenten is en een veiliger alternatief zou kunnen zijn aan de nu gebruikte stimulansdrugs.

DE VERHOOGDE PRESTATIES VAN DE WAAKZAAMHEID EN VAN DE TAAK

In de eerste proef, evalueerde James M. Swanson, Doctoraat, Directeur van het Centrum van de Ontwikkeling van het Kind bij de Universiteit van Californië, Irvine, en collega's de nieuwe modafinil pediatrische formulering in kinderen en adolescenten met ADHD. “ Modafinil verhoogt waakzaamheid en taakprestaties. Het is getoond zeer efficiënt om te zijn en wijd gebruikt om bovenmatige bijzonder narcolepsy slaperigheid te behandelen. Het schijnt om de prefrontal schors op een verschillende manier te activeren dan de stimulansdrugs, en de oriënterende studies in de wanorde van het aandachtstekort hadden potentiële dosissen die voor de behandeling van ADHD efficiënt zouden kunnen zijn bekeken, zei ” Dr. Swanson. “ de volgende stap was om modafinil voor pediatrisch gebruik met een kleinere, gemakkelijkere aan-opbrengstformulering te proberen aan te passen richtend de dosissen de aanvankelijke voorgestelde studie optimaal voor de behandeling van ADHD was. ”

Dr. Swanson meldde gegevens van een proef van negen weken, dubbelblinde, placebo-gecontroleerde bekijkend het flexibele doseren met de nieuwe film-met een laag bedekte tabletten van modafinil. De proef schreef 194 patiëntenleeftijden 6 tot 17 in wie aan dsm-IV criteria voor ADHD voldeed. Alle onderwerpen waren minstens matig ziek door de Klinische classificatie Globale van de Indruk (CGI), hadden normale intelligentie, en woonden voltijds school bij. De uitsluitingen omvatten het nalaten om aan vorige stimulanstherapie en onbehandelde psychiatrische comorbidities te antwoorden. Honderd achtentwintig patiënten werden willekeurig verdeeld aan modafinil en 66 aan placebo in twee-aan-één randomization.

De patiënten die aan modafinil willekeurig worden verdeeld hadden een beginnende dosis 85 mg die voor een periode van 22 dagen aan klinisch effect met zodra-dagelijks het doseren wordt getitreerd. De maximumdosis was 425 mg/dag. “ de meerderheid van de modafinil-behandelde groep die omhoog op 425 mg per dag, ” wordt gebeëindigd Dr. Swanson zei. De doeltreffendheid werd beoordeeld met de (leraar-geschatte) School de classificatieschaal en (van het ouder-geschatte) Huis ADHD (adhd-rx-IV), de Klinische Globale Indruk van Verbetering (CGI-I), en de Test van Variabelen van Aandacht (TOVA).

De modafinil-behandelde patiënten hadden beduidend grotere verbetering op de leraar-geschatte scores dan placebo-behandelde patiënten (- 17.5 tegenover -9.7 betekenen verandering, respectievelijk). De modafinil-behandelde patiënten hadden ook significante verbetering van de ouder-geschatte scores (- 17.5 tegenover -7.5). Dr. Swanson zei dat modafinil beduidend onoplettendheid en hyperactiviteit/impulsivity adhd-rs-IV subscales verbeterde, de algemene klinische voorwaarde zoals die door CGI-I wordt gemeten, en de metingen TOVA van ADHD. “ de observaties van de ouder keuren modafinil, in het bijzonder betreffende het effect op oudertijd, op emoties, en op sociale vaardigheden goed. Dit vertegenwoordigt een verhoging van positief evenals een daling van negatief gedrag, ” die hij heeft opgemerkt.

De gemeenschappelijkste ongunstige gevolgen waren slapeloosheid (28% modafinil tegenover 7% placebo), hoofdpijn (22% tegenover 9%), en verminderden eetlust (18% tegenover 3%). “ dit zijn de typische bijwerkingen die met stimulansen eveneens worden waargenomen. Gevolgen van de slapeloosheid en van de eetlust kwamen voor vroeg en neigden om in tijd te verminderen. Beëindiging van de behandeling toe te schrijven aan deze factoren was zeer zeldzaam, ” Dr. Swanson zei. Er waren geen klinisch significante veranderingen in levensteken of in elektrocardiografische, of laboratoriumparameters, en geen ernstige ongunstige gebeurtenissen. Verlies van het gewicht kwam voor, maar het was niet klinisch significant.

HET BEÏNVLOEDEN VAN HET NETWERK VAN AANDACHT

Dr. Swanson erkende dat het modafinil’ s mechanisme van actie in ADHD onbekend is, maar hij stelde een mogelijk mechanisme in de context van de neuro-anatomische netwerktheorie van voor aandacht. Deze theorie stelt drie onderliggende processen van aandacht voor: alarmerend, oriënterend, en uitvoerende controle. De alarmerende netwerken worden verondersteld om in de juiste frontale schors te verblijven, en de stijgende waken of het alarmeren zouden die component van aandacht kunnen verbeteren. Dergelijke stimulatie zou ook met uitvoerende controle kunnen in wisselwerking staan.

“ Dopaminergic neuronen en het buiktegmentumgebied van het substantianigra project omhoog in de kern met een staart en de kern accumbens, en ook direct in de voorafgaande cingulatehersenplooiing en aan de prefrontal schors, ” Dr. Swanson zeiden. “ de stimulus werkt door reuptake van dopamine, hoofdzakelijk in de kern met een staart en de kern te blokkeren accumbens, en de corticale striata thalamic lijnen te activeren. De activering van de cingulatehersenplooiing en de frontale schors is goed bestudeerd met stimulansdrugs, die voor over een halve eeuw zijn gebruikt om de wanorde van het aandachtstekort te behandelen. ”

In plaats van dit bottom-up effect van het blokkeren van de dopamine vervoerder, stelde Dr. Swanson voor dat modafinil de voorafgaande cingulateschors zou kunnen activeren. Dit, beurtelings, zou uitvoerende functie en waakzaamheid in ADHD kunnen beïnvloeden.

EFFICIËNT HET DOSEREN

De tweede voorgestelde modafinilstudie was van Joseph Biederman, M.D., en collega's bij het Algemene Ziekenhuis van Massachusetts, Boston. Zij rapporteerden dat de nieuwe gegeven modafinil pediatrische formulering, gebruikend gewicht-aangepaste zodra-dagelijkse dosering, die zelfs met snelle dosisescalatie efficiënt en goed-tolereert is, en dat deze formulering terugtrekking of reactie geen symptomen als plotseling tegengehouden veroorzaakt.

De patiënten in deze studie waren gelijkaardig aan die in de studie Swanson (leeftijden 6 tot 17, voldeden aan dsm-IV criteria voor gematigde aan strenge ADHD). Het protocol was dubbelblind, placebo-gecontroleerd, twee-aan-één randomization aan modafinil of placebo. Twintig patiënten werden willekeurig verdeeld aan zeven weken modafinil en 63 patiënten aan placebo, die tegen twee weken van terugtrekkingsstudie worden gevolgd. Tijdens de terugtrekkingsperiode, werd de helft modafinil-behandelde patiënten omgezet in placebo zonder dosis het verminderen, en bleef half nemend modafinil. “ dit moest het effect van een gemeenschappelijke gebeurtenis, zoals patiënten onderzoeken die hun medicijnen onderaan het toilet na een argument met hun ouders, ” spoelen Dr. Biederman zei. “ die wij hebben willen om de gevolgen kennen van abrupt het ophouden als u neemt een redelijk hoge dosis. ” Dr. Biederman is Belangrijkst van Klinisch en Onderzoek naar Pediatrische Psychofarmacologie bij het Algemene Ziekenhuis van Massachusetts en Professor van Psychiatrie op de Medische School van Harvard.

Modafinil werd eens dagelijks gegeven, beginnend bij 85 mg/dag en stijgend voor een periode van zeven of negen dagen tot 340 mg voor patiënten die minder dan 30 kg wegen of 425 mg voor patiënten die meer dan 30 kg wegen. De doeltreffendheid werd beoordeeld met zowel School als Huis adhd-rs-IV totale score van basislijn veranderen om op-behandelingsbezoek te duren.

“ na één week, hadden de modafinil-behandelde patiënten beduidend grotere verbetering in School adhd-rs-IV noteert tegenover de placebo-behandelde patiënten en het effect werd gehandhaafd door week 7, zei ” Dr. Biederman. De verbetering in School adhd-rs-IV bij week 7 was -17.2 voor patiënten die modafinil tegenover -8.2 voor die ontvangen die placebo ontvangen. Modafinil ook verbeterde beduidend totale scores op Huis adhd-rs-IV. Dr. Biederman merkte op dat de patiënten in de loop van de volgende weken bleven verbeteren na het bereiken van het hogere dosisniveau.

GEEN REACTIE

De symptomen ADHD kaatsten niet terug toen de placebo modafinil verving, en de gemeenschappelijkste ongunstige gevolgen waren gelijkaardig aan die in de studie Swanson: slapeloosheid, hoofdpijn, eetlustdaling, en buikpijn. “ zij werden betrekking gehad op behandelingsinitiatie en werden over het algemeen opgelost met voortdurende behandeling. Er waren zeer weinig beëindigingen als resultaat van ongunstige gevolgen. Verlies van het gewicht was statistisch significant maar er was een zeer bescheiden verandering in gewicht, zei ” Dr. Biederman.

Het gebrek aan reactie of terugtrekking na abrupte beëindiging zal waarschijnlijk een belangrijk punt voor werkers uit de gezondheidszorg zijn. “ de activering van dopamine niet alleen beïnvloedt de schors, waar de oude medicijnen werken, maar ook beïnvloedt andere gebieden, zoals de kern accumbens, en dientengevolge is het potentieel voor misbruik een gevaar, zei ” Dr. Biederman. “ Modafinil is een geplande drug, maar het is een programma IV drug, die een groot verschil in de praktijk voor de vakman evenals voor de patiënt is. ”

“ samengevat, besloot ” Dr. Biederman, was modafinil “ efficiënt in het verbeteren van symptomen ADHD en gedrag. Er waren verenigbaar en ondersteunde verbetering in school en na uren zoals gerapporteerd door ouders. Een significant behandelingseffect werd waargenomen tegen week. Dat was de week dat de titratie werd voltooid. Betere symptomen en gedrag en aangezien de onderhoudsbehandeling verderging, was er voortdurende verbetering. ”
lynx
Ja, werkt het, voor zover de reactie, het allen over het eten, slaap en het uitoefenen op programma is. Als u uw circadiaans ritme met het verknoeit, die gemakkelijk is te doen, hebt u reactieproblemen.
krazyj
CITAAT (lynx @ 7 April 2008, 02:50PM) *
Ja, werkt het, voor zover de reactie, het allen over het eten, slaap en het uitoefenen op programma is. Als u uw circadiaans ritme met het verknoeit, die gemakkelijk is te doen, hebt u reactieproblemen.

Yep. Modafinil is vloek dichtbij de beste stimulans de moderne geneeskunde voor ons (therapeutisch) moet aanbieden.

Geen neerstorting.
Kleine bijwerkingen (wanneer zorgvuldig gebruikt).
Hoge energieoutput.
Geen kriebels.
enz.

Het enige probleem is Cephalon (makers) kent dit en het is duur als ballen. Combineer dat met het feit dat FDA het SLECHTS voor narcolepsy heeft goedgekeurd (en, zelfs nog meer, gesmakt onderaan voorstel voor ADD certificatie) en de kansen zijn uw verzekering zullen behandelen het niet die u verlaat met heel wat uit zakuitgave. (Gemakkelijk over $100/mo)

Goed geluk. Ik probeer om een paar steekproeven uit doc. te overhalen wanneer ik kan maar dat is voor zover ik met dat ga.
oester
Waarom is niet FDA voor gebruik ADHD? Het duwen van een nietrecreatieve drug schijnt de gebruikelijke methode te zijn, zelfs als zij niet efficiënt (b.v., ssris over benzos) zijn
Dopamine
CITAAT (oester @ 7 April 2008, 05:26PM) *
Waarom is niet FDA voor gebruik ADHD? Het duwen van een nietrecreatieve drug schijnt de gebruikelijke methode te zijn, zelfs als zij niet efficiënt (b.v., ssris over benzos) zijn

Interessant, werd Modafinil verworpen voor zorgen over veiligheid eerder dan doeltreffendheid. Dit was rond de zelfde tijd dat Canada Adderall over zorgen betreffende hartgezondheid en „plotselinge dood.“ trok Grote slag aan Cephalon, die heel wat geld in onderzoek voor gebruik in ADD/ADHD investeerde, en waarschijnlijk waarom de drug gebruikte „zonder merknaam“ door artsen aan een tarief van rond 90% is (Cephalon betaalde ook een grote regeling aan FDA voor blijkbaar de marketing van de drug voor niet-goedgekeurd gebruik).

CITAAT
FDA paneel: modafinil niet veilig voor ADHD in kinderen (het Nieuws van de Allergie)
Ault, Alicia
1 mei, 2006

GAITHERSBURG, M.D. -- Een adviescommissie van het Beleid van het Voedsel en van de Drug zei modafinil niet veilig voor het behandelen van ADHD in kinderen is en de adolescenten door een stem 12-1, hoewel de commissieleden eenstemmig akkoord gingen de drug voor die aanwijzing efficiënt waren.

Op een vergadering van de FDA Adviescommissie van de Drugs van Psychopharmacologic, de commissieleden hoofdzakelijk bezorgd over het potentieel van modafinil waren om syndroom stevens-Johnson (SJS) te veroorzaken. De strenge uitbarsting, die aan een hypergevoeligheidsreactie op een drug vaak toe te schrijven is, kan fataal zijn in maximaal 5% van gevallen, volgens Dr. Michael E. Bigby van de de dermatologieafdeling bij School, Boston, en de adviseur van Harvard de Medische aan het paneel.

Dude11
Ik geloof het door proeven gaat, maar ik weet niet het.

Ik weet ik erin slaagde om mijn arts ertoe te brengen om me een manuscript voor modafinil te geven, maar aangezien het niet voor narcolepsy, mijn verzekering het behandelde (eigenlijk, misschien ben ik hier verkeerd, denk ik wij erin slaagden om iets) niet te krijgen. Het was als $600 voor 30 pillen 200mg.

ziddy
CITAAT (oester @ 7 April 2008, 06:26PM) *

Het graafschap heeft een zeer sterke greep op de markt ADHD. Eerste Adderall, toen Adderall XR (octrooi niet gepast om tot 2018 te verlopen als ik niet verkeerd) ben, Strattera, Vyvanse, en zij werken aan een amfetamine transdermal systeem. De twee-gestemde capsules hebben een welomlijnde plaats in talloze doctors', parents', en de meningen van patiënten, en de „„gaan-pil“ die voor narcolepsy en uitgebreide militaire opdrachten“ wordt gebruikt niet. Generische modafinil zal redelijk uiteindelijk geprijst worden, hopelijk.
avantgarde
De bijwerkingen zijn een wijfje voor me bij hogere dosering. Ik houd van het meestal na periodes van „dopaminergic verhoging“ zoals Ritalin. Een paar dagen van het gematigde doseren om de neerstorting van het andere materiaal te verminderen. Geprobeerde chronische 200 mg in de ochtend voor een langere duur en hadden waardeloze slaap die didn´t resove.

R-22
CITAAT (Dude11 @ April 7 2008, PM van het 07:13) *
Ik geloof het door proeven gaat, maar ik weet niet het.

Ik weet ik erin slaagde om mijn arts ertoe te brengen om me een manuscript voor modafinil te geven, maar aangezien het niet voor narcolepsy, mijn verzekering het behandelde (eigenlijk, misschien ben ik hier verkeerd, denk ik wij erin slaagden om iets) niet te krijgen. Het was als $600 voor 30 pillen 200mg.

Maakt me wonder als route de van CFS (het Chronische Syndroom van de Moeheid) kon proberen en verzekering hebben de kosten opnemen.

Interessant artikel op het Chronische Syndroom van de Moeheid
batmite
Ik heb modafinil net zeer weinig tijden geprobeerd, maar zij waren genoeg om te realiseren dat deze drug een afval is. Het geeft geen euforisch gevoel van om het even welke aard, schijnt het om nadruk en/of geen motivatie aan studie te verbeteren/gelezen en, aangezien reeds aangehaald iemand, het slaap naast onmogelijk maakt. Deze drug is enkel een ontsierde poging om een vervanging voor amfetaminen, maar zonder veelbelovende gevolgen, aan de markt te brengen.

De gevolgen die iedereen uit modafinil verwacht kunnen bereikte manier beter met iets als geranamine+caffeine (voeg zingerone toe en het is nog beter) zijn; tezelfdertijd vermijdt u de smerige bijwerkingen voor slaap dit crap genoemd modafinil geeft.

Iedereen wie is fooled in het nemen van dit door zijn arts zou moeten het voorschrift met weigeren als u amfetamine of geen methylphenidate gaat voorschrijven, verspilt mijn tijd met dit crap niet, ben ik veel beter van het nemen van niets“.
Dude11
Wij willen geen euforische gevolgen omdat alle euforische gevolgen uiteindelijk een cyclus worden die tot depressie of één of andere soort daarna neerstorting leidt.

Dat is de schoonheid van de drug. Het doel van het gebruik van amfetaminen is niet een euforisch gevoel te krijgen. Het moet of nadruk verbeteren of iemand wakker houden. Het euforische gevoel (hoewel aardig) is werkelijk downside aangezien het met uw serotonine en waarschijnlijk een massa andere dingen knoeit die uiteindelijk tot depressie leiden.

Modafinil verwezenlijkt het originele doel van amfetaminen zonder het knoeien met andere systemen.
liorrh
CITAAT (lynx @ 7 April 2008, 12:50PM) *

+1. vatte precies mijn gedachten samen.
HeadDoc
[citaat name='liorrh date='Apr 9 2008, 03:33 PM post='471040']
+1. vatte precies mijn gedachten samen.
[/quote

ideopathic narcolepsy. dit zal de verzekeringsmaatschappijen om ertoe brengen te ondertekenen.
Breekbaar
Modafinil is eenvoudig niet zeer efficiënt in het behandelen TOEVOEGT. Het is ook duur.

Het is fundamenteel een shitty drug met lage doeltreffendheid, zodat is het niet vreselijk verrassend u opmerkt het zijn van de drug zo veel wanneer het zijn op de drug een ervaring die dan Red Bull is underwhelming.

De politieke juistheid zou medische behandeling nooit moeten compromitteren.
Benson
CITAAT (batmite @ 9 April 2008, 04:05PM) *
Ik heb modafinil net zeer weinig tijden geprobeerd, maar zij waren genoeg om te realiseren dat deze drug een afval is. Het geeft geen euforisch gevoel van om het even welke aard, schijnt het om nadruk en/of geen motivatie aan studie te verbeteren/gelezen en, aangezien reeds aangehaald iemand, het slaap naast onmogelijk maakt. Deze drug is enkel een ontsierde poging om een vervanging voor amfetaminen, maar zonder veelbelovende gevolgen, aan de markt te brengen.

De gevolgen die iedereen uit modafinil verwacht kunnen bereikte manier beter met iets als geranamine+caffeine (voeg zingerone toe en het is nog beter) zijn; tezelfdertijd vermijdt u de smerige bijwerkingen voor slaap dit crap genoemd modafinil geeft.

Ummm… Provigil werd ontworpen en is die voor narcolepsy en ploegendiensthypersomnia zo het feit wordt vermeld dat het geen euforie veroorzaakt en „slaap maakt volgende toimpossible“ werkelijk als geen negatieve bijwerkingen zou moeten worden gezien…
Dit is een versie „lo-FI“ van onze hoofdinhoud. Om de volledige versie met meer informatie te bekijken, hier te klikken het formatteren en de beelden, gelieve.
De Diensten van de Macht Invision van de Raad © 2001-2008 van de Macht van Invision, Inc.