Wij spraken over dit in een andere draad en somebody wees erop dat eigenlijk er blijkbaar in de afgelopen tien jaar hebben gekoeld.
Dit is een bit van een vlieg in de zalf, en toen bovengenoemd iemand anders, goed, als het globale verwarmen stijgingen van Co2 voorafgaat, dan niet wie impliceert dat Co2 een het koelen effect (omdat wij anders een serrevluchteling zouden verwachten en dat nooit is gebeurd, niet minstens op schalen zeer op lange termijn) heeft.
Dit kreeg me denkend. Gezien de huidige het koelen periode, en het koelen tussen de jaren '40 en de jaren '70, het niet momenteel als daar is eigenlijk veel reden kijkt om te denken dat tijdens de afgelopen eeuw er een robuuste het verwarmen tendens is geweest. Ik herinner eraan dat een gekke Russische wetenschapper op een documentaire ongeveer 10 jaar geleden ik denk, zeggend dat zijn gegevensreeksen dat eigenlijk toonden. de aarde heeft in honderd jaar cyclus het een hoogtepunt bereiken altijd aan het eind van elke eeuw verwarmd, en dat zou overigens de het verwarmen periode van de jaren '70 passen. Om samen te stellen debatteren deze wetenschappers heet over het effect van zonnevlekken, dat zij zich vraatzuchtig kunnen klimaat door „kosmische stralen“ verzetten beïnvloeden uitvoerend wolken. Maar wat als Co2 direct regen de manier beïnvloedde die de zonnevlek-verwarmende theoretici veronderstellen door kosmische stralen wordt bereikt?
Zo dacht ik, laat veronderstellen dat Co2 een het koelen effect - hoe heeft?
Vandaag raffineerde ik het model en het gaat als dit:
Het het verwarmen effect van Co2 dat ik hoofdzakelijk ocuring bij nacht heb gedacht. Dit is omdat Co2 door een goed percentage van de hitte rechtstreeks in de dag waarschijnlijk laat, niet zijnd in de juiste frequentie om in wisselwerking te staan met. Tijdens nacht nochtans, wordt de hitte uitgestraald bij een frequentie dichter aan dat dieop Co2 terug wijst. Zonder Co2, verliest aan ruimte zeer hoog zou zijn, comparitively vanuit onze gevoelige perspectieven.
Zo, heeft meer Co2 een goed gedeelte van zijn het verwarmen effect bij nacht, ondanks het feit dat bij nacht veel minder energie door de atmosfeer zou overgaan.
Wat ik toen denk gebeurt belangrijker is dan Co2 - koppel dat aandrijving een onverwachtste effect terug. H20 in de atmosfeer normaal bij nacht zou koelen aangezien de atmosfeer uit aan ruimte uitstraalt. Dit zou vochtigheid condenseren die door de zon tijdens de dag (in een eenvoudig model zonder de beweging van verwarmde gassen en overzees) is verdampt of zou het om ertoe brengen te dalen.
Maar wanneer u Co2 toevoegt, wijst u op meer hitte die van de grond door de hemelrug door de atmosfeer uitstraalt, die watervochtigheid houdt die in de atmosfeer wordt geabsorbeerd, misschien zodanig dat vermindert het vermindert de precipitatie van wolkenvorming die precipitatie later in de dag toestaat.
De verhoogde temperaturen bij nacht zouden leiden tot meer water door de atmosfeer, en zouden het hoger in distributie opdrijven, en dit sluit dan meer hitte op dan Co2. Maar het warmt zich specifiek als een deken op, en deze deken scheidt van de grond in een effect dat een bit zoals een thermisch schild handelt. Aangezien de atmosfeer meer hitte direct van de zon vangt, moet het ook minder hitte aan de oppervlakte laten. Dikker de wolkendekking en groter de waterinhoud in de hemel, sluit het meer hitte van de zon op, en re-bestraalt ongeveer het. Dit verliest een fractie van zich aan ruimte aangezien het rond gasmolecules stuitert, die tot meer vooral hoger hitteverlies omhoog leiden, waar minder isolatie aanwezig is.
Dit zou tot minder het directe drijven van vochtigheid van het overzees tegen minder dagtijd kunnen leiden verwarmend omdat de vochtigheid reeds in de atmosfeer kan de oppervlakte in de dag beschermen, die piekverdampingstarieven verlaagt. (Of het kan de warmte van de dagtijd op de oceaan verhogen en de verdamping en de lagere dekking van de niveauwolk verhogen, veroorzakend een beveiligingseffect over land terwijl ironisch het leiden tot verminderde precipitatie?)
Bij nacht, is er geen zonne-energie om verdamping te drijven en de watercyclus, het is afhankelijk van overgebrachte hitte en overblijvende hitte, die snel wordt verloren. In dit, zijn de verdamping van minder temperatuur stabiele ondiepe overzees en de vegetatie behandelde landmassa, waar de belangrijkste verdamping voorkomt, en dit is hoofdzakelijk tijdens de dag door directe blootstelling aan de zon en zijn hogere temperatuurstralen. De verhoogde vochtigheid van Co2 en van het water in de atmosfeer kan handelen om directe verdamping tijdens de dag te verminderen, door de oppervlakte te koelen.
Het gebrek aan nacht het koelen door de isolatie van Co2 kan bestaande waterinhoud in lucht veroorzaken om daar langer te blijven verminderend precipitatie en verhogend een „schild“ eerder dan „algemeen“ effect, met water het verwarmen en het blokkeren precipitatie samen met een het isoleren actie van Co2 dat (grotendeels bij nacht handelt?). Dit veroorzaakt over het algemeen ook koudere, drogere voorwaarden.
Dit model is zou eenvoudig maar moeten fundamenteel juist zijn - het bekijkt simplistisch de nacht als het condenseren (het leegmaken) fase van de atmosfeer, en dag als vochtigheids (het produceren) fase van een water het cirkelen motor.
En als het oppervlaktekoeling veroorzaakt en vegetatief verlies, in de grenzen tussen vegetatie en toendra, verwachten wij een verhoging van ijsdekking en daardoor koelend, veroorzakend een vicieuze cirkel die ook schijnt om omhoog Co2 te sluiten, dat van stabiliteit op lange termijn en een ontbreken van vluchteling Co2-Verwarmt rekenschap geeft koppel terug. Terugkoppel Ik zou verwachten dat deze slechts manifest over bepaalde drempels uitvoeren, en dat misschien deze drempel is bereikt, veroorzakend negatief?
Someones bond om dit hoe dan ook voorgesteld te hebben. Que de heetste zomer op verslag geen twijfel, en wij zullen terug naar het Co2-Grond verwarmende model zijn!