Het verdergaan in het therapeutische potentieel van mondelinge HC:
CITAAT (doom3q @ April 12 2008, 03:38PM)

De ziekte van Addison kan niet met rust worden genezen. Heel wat mensen hebben natuurlijk lage cortisol niveaus, en wegens die toevlucht aan het misbruiken stims, die slechts het probleem verergert.
. maar meestal, komt voor het subjectieve doorsmeltingsgevoel terwijl vrije cortisol en en de tests DST uit normaal komen. (sommige gebruikers hebben dit, met inbegrip van me en RAS gepost).
wat werkelijk gebeurt is een verschuiving in hypothalamic HPA setpoint. dit, aangezien ik op zinspeelde, is wat subjectief vaker wel dan niet wordt doorverwezen naar „Bijnierdoorsmelting“.
Hier is wat ik denk gebeurt (hoe wij daar zijn een verschillende kwestie kregen)
fucked omhoog verhouding GR/MR die aan veranderingen in slagafscheidingen CRH en inflammtory circadiaans ritme wordt gekoppeld.
Normaal, bereikt de ontstekingspieken bij ongeveer 1 tnf-AM (niveaus) (of vroeger) en Cortisol bij 9 AM een hoogtepunt of vroeger. OTOH, CRH is hoofdzakelijk inversed. dat is de normale staat van dingen.
aangezien allebei aan één of andere graad (met latentie) van de niveaus van de bloedsuiker, ontwaken, activiteit en andere factoren en van elkaar afhankelijk zijn, wanneer zij worden verstoord aangezien ik doel, zij meer gecorreleerde geen inversley ben.
CRH heeft nog een piek in de ochtend hoewel afgestompt omdat de vertraging in ontstekingspiek, maar u nog zijn hypo en ontwaken heeft, zo nog omhoog. fucked verhouding GR/MR betekent dat resulterende vrijgegeven ochtendcortisol cortisol versie teveel zal afstompen. zo zult u nog mistig zijn, zelfs taai zal wat ontsteking zakken. kom recente avond, ontwaken, het voeden patronen, gekoppeld aan negatief gebrek aan dagelijkse CRH koppel zal vastspijkeren CRh die terug, die ontsteking verhindert aan hellingsfile aan zijn nightly piek en deze piek vertraagt.
Zo hebt u:
ochtend: normale cortiosl maar hoge ontsteking, die in slaperigheid resulteren
tijdens de dag: lage cortisol, normale ontsteking, die in slaperigheid resulteert
het gelijk maken: CRH begint toe te nemen maar nog geen cortisol reactie.
nacht: vrij hoge cortisol, lage ontsteking, die in slechte slaap resulteert
aangezien u kunt zien, hebben de lijders van CFS normale DST resuts als u slechts ochtend bekijkt, maar de te lange gevolgen laatste manier. dit is wegens de verhouding GR/MR.
CITAAT
Med van Psychosom. 2002 in de war brengen-April; 64 (2): 311-8.Click hier om Links te lezen
De test van de dexamethasoneafschaffing van de laag-dosis in chronische moeheidssyndroom en gezondheid.
Gaab J, Hüster D, Peisen R, Engert V, Schad T, Schürmeyer Th, Ehlert U.
Centrum voor Psychobiological en Psychosomatisch Onderzoek, Universiteit van Trier, Trier, Duitsland. jgaab@klipsy.unizh.ch
DOELSTELLING: Subtiele dysregulations van de hypothalamus-slijmachtig-bijnieras in chronisch moeheidssyndroom zijn beschreven. Het doel van deze studie was negatief te onderzoeken terugkoppelt verordeningen van de hypothalamus-slijmachtig-bijnieras in chronisch moeheidssyndroom. METHODES: In 21 patiënten met chronisch moeheidssyndroom en 21 gezonde controleonderwerpen, werden het wekken en de circadiaanse speeksel vrije cortisol profielen beoordeeld meer dan 2 opeenvolgende dagen en werden vergeleken met wekkende en circadiaanse speeksel vrije cortisol profielen na beleid van 0.5 mg van dexamethasone bij 11:00PM de vorige dag. VLOEIT voort: De patiënten met chronisch moeheidssyndroom hadden normale speeksel vrije cortisol profielen maar toonden verbeterde en verlengde afschaffing van speeksel vrije cortisol na het beleid van 0.5 mg van dexamethasone in vergelijking met de controleonderwerpen. CONCLUSIES: Verbeterde negatief koppelt van de hypothalamus-slijmachtig-bijnieras terug zou kunnen een aannemelijke verklaring voor de eerder beschreven wijzigingen in hypothalamus-slijmachtig-bijnieras zijn die in chronisch moeheidssyndroom goed werkend. Omdat de gelijkaardige veranderingen in op spanningbetrekking hebbende wanorde zijn beschreven, koppelt een vemeende rol van spanning in de pathogenese van verbeterd is mogelijk terug.
PMID: 11914448
CITAAT
De Reactiviteit van de As HPA en Glucocorticoid Gevoeligheid van de Lymfocyt in Syndroom Fibromyalgia en Chronische BekkenPijn
Katja Wingenfeld, Doctoraat, Christine Heim, Doctoraat, Iris Schmidt, Doctoraat, Dieter Wagner, Doctoraat, Gunther Meinlschmidt, Doctoraat en Dirk H. Hellhammer, Doctoraat
Van de Afdeling van Psychobiology, Universiteit van Trier, Trier, Duitsland (K.W., C.H., I.S., D.W., G.M., D.H.H.); Ministerie van Psychiatrie en Psychotherapie Bethel, Bielefeld, Duitsland (K.W.); Afdeling van Psychiatrie en Gedragswetenschappen, Universitaire School Emory van Geneeskunde, Atlanta, GA (C.H.); en Instituut van Psychologie, Universiteit van Bazel, Zwitserland (G.M.).
De correspondentie en de herdrukverzoeken van het adres aan Katja Wingenfeld, Doctoraat, Ministerie van Psychiatrie en Psychotherapie, Bethel, Remterweg 69-71, 33617 Bielefeld, Duitsland. E-mail: katja.wingenfeld@evkb.de
Doelstelling: De chronische bekkenpijn (CPP) en het fibromyalgiasyndroom (FMS) zijn geassociÃ˲rd met hypothalamic-slijmachtig-bijnier de aswijzigingen (van HPA), d.w.z., milde hypocortisolism en verbeterd koppel gevoeligheid terug. Wij testten de hypothese van verminderde cortisol versie in antwoord op een psychosociale spanner en een farmacologische stimulatie. Voorts werd glucocorticoid (GC) gevoeligheid geëvalueerdt.
Methodes: Werden de totale en speeksel-vrije cortisol van het plasma concentraties gemeten in antwoord op een gestandaardiseerde sociale laboratoriumspanner, de Test van de Spanning van Trier Sociale, en aan adrenocorticotropin (ACTH) stimulatie 1-24. In de Test van de Spanning van Trier Sociale, maten wij bovendien ACTH. GC gevoeligheid werd gemeten door dexamethasoneremming van lipopolysaccharide-veroorzaakte interleukin-6 en de factor-alpha- productie van de tumornecrose in geheel bloed.
Vloeit voort: Er waren geen HPA aswijzigingen in vrouwen met CPP (N = 18) in deze tests. De patiënten met FMS (N = 17) toonden lagere totale cortisol versie in antwoord op de sociale spanner en exogene ACTH, maar de normale vrije cortisol en ACTH niveaus waren met controles (N = 24) vergelijkbaar. GC gevoeligheid was gelijkaardig in alle groepen.
Conclusies: Onze resultaten stellen normale reacties HPA op spanning en ACTH stimulatie in patiënten met CPP maar verminderde bijnierreactiviteit in patiënten met FMS, namelijk in totale cortisol versie voor. Vrije cortisol enerzijds was onveranderd, misschien wijzend op een aanpassing aan verminderde doorgevende totale cortisol.
Sleutelwoorden: chronische bekkenpijn • fibromyalgia syndroom • hypothalamic-slijmachtig-bijnier as • cortisol • glucocorticoid gevoeligheid
Afkortingen: FMS = fibromyalgiasyndroom; CPP = chronische bekkenpijn; HPA = hypothalamic-slijmachtig-bijnier; TSST = Test van de Spanning van Trier de Sociale; ACTH = adrenocorticotropin; GC = glucocorticoid; Gr. = glucocorticoid receptor; BMI = de index van de lichaamsmassa; LPS = lipopolysaccharide; IL-6 = interleukin-6; {Alpha-} TNF- = factor-alpha- tumornecrose.
wat anecdotisch bewijsmateriaal op hoge CRH:
CITAAT
Iets bovengenoemd Breekbaar gevangen mijn aandacht
van
http://www.mindandmuscle.net/forum/index.p...272&hl=PTSDCITAAT (Breekbaar @ 2 April 2007, PM van het 02:10)

… is dat ik neig om een „vrees“ reactie (ongewild) sociaal af en toe te tonen. Ik probeer te glimlachen, maar ik denk het dat mijn browspier neigt om de bovenkant van mijn ogen op te heffen is, oordelend van de bijzondere huidvouw op mijn voorhoofd, dat deel van het patroon van spieractivering van de „vrees“ reactie uitmaakt. Ik voel echt geen vrees…
Ik ben verteld dat de mensen die me niet kennen me weinig vinden intimiderend wegens mijn kinetisch gedrag, bijvoorbeeld wanneer ik „ga WAT DAT?“ WAS als ik hoorde wat niet iemand zei. zij skulk en zeggen iets en ik word niet enkel waarom zij bang worden gemaakt. dat is grappig als hel aan me omdat ik de meeste schepselen niet zou berokkenen (ik zou een vlieg niettemin berokkenen. bij gelegenheid). Ik was niet zeker waar ik dat kinetisch gedrag kreeg.
Ofcourse, in de context van hypercortisol CRH/low, het allen houdt steek.
vandaar dat zuigt de regelmatige ochtend DST ballen. als u DSPS hebt