Kwam dit tegen terwijl het onderzoeken van borstkanker.
„Het Verouderen van de Gezondheid van J Nutr. 1999; 3 (2): 92-101. Verwante Artikelen, Links
Rollen voor de insuline-als groei factor-1 in het bemiddelen van de anti-carcinogene gevolgen van warmtebeperking.
Kari FW, Dunn SE, Franse JE, Barrett JC.
Laboratorium van MilieuCarcinogenese en Mutagenese, Nationaal Instituut van de Wetenschappen van de Milieuhygiëne, Nationale Instituten van Gezondheid, het Park van de Driehoek van het Onderzoek, NC 27709, de V.S.
Dit document concentreert zich op de rol van de insuline-als groei factor-1 (igf-1) en zijn bijbehorende regelgevende apparaten als zeer belangrijke endocrine, autocrine, en paracrine signalerend systeem betrokken bij het bemiddelen van de anti-carcinogene activiteit van dieetbeperking. De literatuur wordt herzien aantonend dat de remmende actie van dieetbeperking op carcinogenese globaal en doordringend is--het is efficiënt in verscheidene laboratoriumspecies, voor een verscheidenheid van tumortypes, en voor zowel spontane tumors als tumors die door verschillende soorten tumor-veroorzakende agenten worden veroorzaakt. Het bewijsmateriaal wordt voorgelegd tonend de igf-1 weg antwoordt geschikt aan voedingsacties met inbegrip van dieetbeperking. Het recente bewijsmateriaal richt aan een verplichte rol voor de igf-1 receptor in de totstandbrenging en het behoud van het omgezette fenotype en openbaart dat igf-1 in overleg met insuline-als bindende proteïne 3 en p53 bij autocrine/paracrine de groei signalerende wegen als aanpassingsreacties op milieustimuli betrokken is. Samen beschouwd als deze werken toon aan dat de igf-1 weg uniek in evenwicht wordt gehouden om cellulaire transformatie te beïnvloeden die tot het kwaadaardige fenotype leidt door het saldo van cellulaire proliferatie en celdood (apoptosis) in precancerous en kankercellen te moduleren en door metastase van ontluikende tumors te beïnvloeden. Wij evalueerden deze hypothesen direct gebruikend dierlijke modellen van mononuclear celleukemie, carcinogenese van de blaas de overgangscel, en borstkanker. Onze studies tonen aan dat de manipulatie van igf-1 niveau door dieetinterventie de tumorgroei en metastase beïnvloedt. Upregulation van deze weg toonde aan dat verhoogde igf-1 tumorproliferatie, vooruitgang en metastase bevordert. Omgekeerd, resulteert downregulation van deze weg in vivo ten gevolge van dieetbeperking in antitumorigenic activiteit. Wij vonden dat de functionele verstoring van igf-1R duidelijk de metastase van borstkanker in naakte muizen door cellulaire adhesie, invasie, en metastase van de cellen van borstkanker aan de long, de lymfeknopen, en de lymfeschepen te onderdrukken beïnvloedt. De epidemiologische observaties en de klinische oncologieresultaten steunen de betrokkenheid van igf-1 in carcinogenese en anticarcinogenesis. Dit leidt tot de hypothese dat de factoren zoals igf-1 die lichaamsgrootte en samenstelling regelen op menselijke kankerweerslag of prognose kunnen worden betrekking gehad. Het extra begrip van deze weg en zijn interactie met andere signalerende wegen zal onze capaciteit vooruitgaan om nieuwe acties naar verminderd kankerrisico in mensen te ontwikkelen.
De Types van publicatie:
Overzicht
Overzicht, Leerprogramma
PMID: 10885804 [PubMed - die voor MEDLINE wordt geïndexeerda] „
Wij weten dat de warmtebeperking een aantal gunstige gevolgen in termen van levensduur, kankerpreventie, etc… heeft. Dit die toe te schrijven aan veelvoudige factoren is; de algemene tendens van verminderde metabolische en hormonale acties, algemeen katabolisme, verminderde eiwitsynthese, etc. die een hypocaloric staat begeleidt. Wij weten ook dat igf-1 en de verwante de groeifactoren krachtige rollen in vele gemeenschappelijke carcinomen (zoals vele lijnen van borstkanker) spelen.
Mijn vraag, waarom betreffende de samenvatting, is een downregulation van igf-1 [actie] correlaat met warmtebeperking? Het was mijn begrip dat in het algemene dieetmodel, de output van GH stijgt. Dit zou tegenovergesteld niet zijn van wat wordt voorgesteld? I die misreading de studie en/of ben verkeerd toeschrijft igf-1 met GH? Als ik niet ben, dan één verklaring kan ik denken van zou zijn aangezien wij weten dat in een gevoede/hypercaloric staat, een algemene upregulation van vele metabolische en hormonale acties voorkomt; zoals verhoogd oestrogeen veroorzaakt gh/igf-1 verhoging (systemicly--lever). Misschien is zulk een verhoging cumulatief groter dan de hypocaloric veroorzaakte verhoging van GH? Ontdekt dat merk? Ik ga door de „verwante artikelen“ link in PubMed graven en zien of kan ik het gebrek vinden in mijn hier het denken.
Ook enkel nieuwsgierig voor om het even welke verwante algemene of specifieke gedachten op warmtebeperking en zijn gevolgen tegen kanker… is interessant aan me.